понеделник, 28 март 2011 г.

Кифлички със сирене


Неделя сутрин е, трябваше да направя нещо вкусно и здравословно за закуска.
Отворих капака на хлебопекарната и започнах да слагам продукти по мое усмотрение. Не знаех какво ще се получи, но както казваше баба ми, всичко направено с любов, става вкусно. Беше права - получих похвала от най-големият ми критик /мъжът ми/, че това били най-вкусните кифлички, които съм правила.

Продукти:
200-250 мл. прясно мляко
около 30 гр. прясна мая
по чаена лъжичка сол и захар
2 яйца
60-70 гр. краве масло
500-600 гр. брашно

сирене за пълнеж
жълтък за намазване

Всички продукти са със стайна температура, прясното мляко го загрявам до температура да ми е приятно топло. В него разтварям маята, заедно със захарта и солта. Изсипвам в хлебопекарната. Добавям разбитите яйца, нарязаното на късчета масло и пресятото брашно. Пускам машината на програма за месене и втасване на тесто.
Като е готово тестото, го разделям на две топки и всяка разточвам на кръгла кора, дебела около 0.5 см.

В зависимост от това колко големи ще са кифличките, разрязвам корите или на 8, или на 12 триъгълници. В широкия край слагам натрошено сирене и завивам към тесния край.
Слагам кифличките в тава с хартия и ги оставям да втасат. След това ги намазвам с разбит жълтък и ги пека на 190 градуса до зачервяване.

При желание след намазването с жълтък могат да се поръсят със сусам.

1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...