сряда, 26 октомври 2011 г.

Ябълков щрудел с награда



Предполагам, че 99.9 % от жителите на планетата обожават аромата на печена ябълка с канела. Аз лично съм в челните редици на тази статистика :))) Този вълшебен аромат е способен да ми оправи за секунди лошото настроение, да ме накара да помечтая, да ме върне в детството с усмивка на лицето.
За съжаление рядко правя сладкиш с ябълки, защото все си казвам, че са по-полезни пресни. Онзи ден обаче Евка ме изкуши с един неин ябълков сладкиш и си казах - време е да приготвя нещо с ябълки. Случайно обаче попаднах ТУК и реших да пробвам рецептата за щрудел. С ръка на сърцето мога да кажа, че това е един от най-вкусните сладкиши, които съм правила и още ме е яд, че не послушах авторката да направя двойна доза... Бих могла да дам почетен приз "Гарантирано вкусен сладкиш" и препоръчвам на всички да го направят!!!

Продукти за тестото:

2 яйца
125 гр. краве масло
50 гр. пудра захар
4 с.л. прясно мляко
щипка сол
300 гр. брашно
1 1/2 ч.л. бакпулвер

Продукти за плънката:
3 по-големи ябълки /аз ползвах сорт „златна превъзходна”/
5 с.л. захар
канела
орехи на вкус
4 с.л. галета

За тестото се разбиват яйцата заедно с омекналото на стайна температура масло. Добавя се пудрата захар, прясното мляко, солта и след това брашното, заедно с бакпулвера. Замесва се меко тесто, колкото да не лепне. Разделя се на две и първата част се разточва на лист с дебелина 5 мм. Аз ползвах тавичка с размери 28 х 42 см.
Тавата се намазва с олио и първият лист се поставя на дъното.
Върху него се слагат обелените и нарязани на тънки резени ябълки. Поръсват се със захарта, след нея канелата, орехите и накрая галетата /с нея се обира водата, която ще пуснат ябълките/.
Разточва се вторият лист и се покрива плънката. Внимателно се притиска в края, за да се слепи с долния. Отгоре се набожда на няколко места с вилица, за да излезе излишния въздух.

Пече се на умерена фурна – 180 градуса до зачервяване.
Оставя се да изстине малко, поръсва се с пудра захар и се консумира едва след като е напълно изстинал.
Повярвайте ми – божествен е!!!

И понеже вчера имах честта да получа награда от Зиче, искам да ви почерпя с този вкусен щрудел и да благодаря на всички вас, които посещавате моята страничка и ме поощрявате да продължавам да готвя с удоволствие!

Посвещавам наградата на всички вас!!!
Целувкиииии!!!

7 коментара:

  1. Пу първа да си грабна парченце,докато все още има,разкошно десертче,Пипи!
    Честита наградка!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Пипилотка, скъпа фантастично, следващото предизвикателство ще ми е щрудел, правила съм много пъти, но само с кори за баница, твоят изглежда великолепно!
    Честита наградка и благодаря, че я споделяш със всички нас :) Прегръдки и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. От този щрудел сън няма да ме хване;-) Изгледжа фантастично:)
    Честита награда също така и хубав вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Пипи, обичам щрудел, а този със сигурност е великолепен, защото изглежда фантастично.:-))) Поздравления!
    Честита ти награза и заповядай в моя блог, защото там те очаква още една изненада!:-))) Очаквам те!
    Сърдечни поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Пипи, привет! Не сме си гостували, но е време...
    За мен е удоволствие днес да те поканя на гости в кулата - има наградка в знак на уважение към теб.

    ОтговорИзтриване
  6. И аз обичам щтрудел. Идвам да се почерпя с парченце:)

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, благодаря за милите думи!
    Евка, аз пък не съм правила щрудел с кори, така че ще чакам с нетърпение твоята рецепта ;)
    Мъхче, благодаря много... ;)
    Мони, наистина беше много вкусен, но за съжаление свърши... Благодаря за наградата, скоро ще я споделя ;)
    Вещичке, и на теб благодаря за наградата, почувствах се поласкана...:)
    Кокона, заповядай ;)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...