четвъртък, 6 октомври 2011 г.

Пълнен хляб със зеленчуци и награди


Вчера ми беше ден, в който ме засърбяха ръцете да готвя. Направих диетична зеленчукова супа за разстроеното стомахче на малкото ми дребосъче, постни пълнени чушки за вечеря, но се оказа, че нямам хляб. Веднага се сетих за тази рецепта, която бях гледала някъде и мислено си набелязах да я направя. Оказа се, че пълнените чушки така си седяха във фурната, а от пълнения хляб остана съвсем малко, колкото да го снимам днес разрязан. Вкусен е и изстинал, ясно е, ще се прави отново.

Продукти за тестото:
250 мл. прясно мляко /може и вода/
21 гр. прясна мая /половин кубче/
1/2 ч.л. сол
1/2 ч.л. захар
1-2 с.л. зехтин
около 500 гр. брашно

Продукти за плънката:
2 големи глави лук
3-4 скилидки чесън
1 червена чушка
1 зелена чушка
1 домат
4-5 обезкостени маслини
100 гр. задушени гъби
сол на вкус
пресен босилек

Маята се разтваря в прясното мляко със солта и захарта. По принцип аз правя тестото в машината за хляб, но ако се меси на ръка, се пресява брашното, прави се кладенче, в него се изсипва маята, добавя се зехтина и се меси меко тесто. Оставя се да втаса и през това време се прави плънката.
* Правенето на тесто в машина за хляб ми отнема 1 час и 20 минути, което време ми стига идеално за направата на плънката. *

За плънката си приготвяме предварително всички съставки. Лукът се реже на шайби, чушките се почистват от семето и се режат на жулиени, гъбите се задушават, маслините се режат на ситно. Тъй като оригиналната рецепта е със сушени домати, а аз нямах, взех един средно голям домат, обелих му ципата, нарязох го на резени и махнах семената като целта беше да се остави само месестата част. След това го нарязох също на жулиени.
В тиган се загрява малко зехтин и се запържва лука до зачервяване, добавят се нарязаните скилидки чесън. След това се слагат доматите, за да може да се изпари от тях останалата влага. Следват чушките, гъбите и маслините. Сместа се посолява и се слага нарязания пресен босилек.
Така приготвената плънка ухае толкова вкусно, че ви идва да вземете една голяма лъжица и да зарежете тестото, но аз успях да впрегна волята си и устоях. :)))

Втасалото тесто се разточва на кръг. Пригответе си тавичка и според нейната дължина, разточете приблизително толкова голям кръг. * Един съвет, от който и аз смятам да се възползвам следващия път - по-добре ще стане, ако като се разточи тестото, в средата да е по-дебело, а в краищата по-тънко, защото иначе като се загърнат лентите, отгоре тестото става повече, а и плънката натежава и "пада" надолу.* Сложете плънката в средата и нарежете ленти отстрани нея /беше ми по-лесно да го снимам, отколкото да го обясня ;)/


Лентите се загръщат една върху друга и се получава плитка тип "рибена кост".

Така получения хляб се прехвърля в намаслената тавичка и се оставя да втаса.

Пече се на умерена фурна /180-190 градуса/ за около 40-45 минути.

Ароматът, който се разнасяше от кухнята беше неповторим, препоръчвам на всички тази вкусна рецепта!


А сега идва ред на наградите... :)

Получавам трета награда и все още се вълнувам страшно много от това. Благодаря много на Габи от Авантюристично в кухнята По принцип от дете съм много скромна и понякога дори неуверена в себе си, за това се чувствам едновременно щастлива и поласкана от тази награда и вниманието. Мила Габи, благодаря от сърце!!!

И както повелява традицията, е редно и аз да предам наградата. Доколкото разбирам, целта е да се популяризират нови, прохождащи блогове. Аз обаче си имам една фаворитка, на която бих искала ако мога всеки ден да давам награда и това е Ева от Simple things&more
Втората ми награда е за една дама, която познавам виртуално от един бременен форум. Това, което знам за нея, е, че е целеустремен, позитивен и човек с много умения и разностранни интереси - Дина от Coffee break
Наскоро открих и този блог на Нина - В кухнята на ninfil Предполагам, че и на много от вас ще ви хареса ;)
В Черпак с мерак има толкова много и разнородни рецепти - от приготвяне на туршии до здравословни рецепти за вашата диета - че веднага привлече вниманието ми и бе сложен в списъка на любимите ми.

5 коментара:

  1. Пипилотка, скъпа много благодаря! Трогната съм, ужасно си мила и винаги ме караш да се усмихвам, дори в момент като сегашния ... когато сърчицето ми е на топка, защото малкото ми съкровище повръща и съм безумно притеснена ...
    Сърдечни поздрави, много прегръди и целувки и непременно ще навестя новите открития (блогове), които ни представяш!

    ОтговорИзтриване
  2. Честита награда! А как да не те наградят като показваш толкова примамливи рецепти?
    Пожелавам ти да си направиш колекция от награди и последователите ти да се множат постоянно!

    ОтговорИзтриване
  3. Пипилотка,благодаря за страхотната награда! Беше неочаквана за мен и много приятно ме изненада.
    А този хляб сега ще го сложа в списъка на чакащите рецепти и в най-подходящия момент ще го приготвя. Има ли възможност тестото да се приготви по всяка една рецепта за хляб,питки и др.? Имам си едно любимо тесто и сигурно бих пробвала с него.
    Още веднъж благодаря за наградата.Сега идва по-трудната част-на кого да е предам.

    ОтговорИзтриване
  4. Това хлебче като плънка ми напомни на едно на Еси,но уплетката ти е различна и признавам-много ефектна!С твое позволение ще я използвам някой път!
    За аромата,щом има чушка,нямам никакви съмнения,бил е невероятен!
    Сърдечен поздрав!
    Роси

    ОтговорИзтриване
  5. Евка, съжалявам да разбера, че гадният вирус е докопал и твоето съкровище /моето вече 4-ти ден го мори :(/ Бързо да се оправя дечко и много прегръдки!!!
    Жани, благодаря за милите думи и пожелания :)))
    Нина, мисля, че хлябът ще стане с всяко подобно тесто, пък и всеки има свободата да експериментира, може да се получи нещо още по-вкусно ;)
    Роси, естествено, че имаш моето позволение, че нали за това си споделяме :) Именно заради пресните чушки бързах да го направя този хляб, защото ароматът едва ли ще е същия с консервирани...
    Приятна вечер, момичета и спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...