четвъртък, 30 юни 2011 г.

Сладко от череши


Лятото е моят любим сезон, а началото му още повече, защото е времето на любимите ми плодове - черешите. Доволно потривах ръце как ще мина на едно черешово разтоварване, гледайки няколкото килограма череши, които натъпках в двете големи кутия в хладилника. За жалост на следващия ден се сдобих с гаден чревен вирус... :( Не можех да си представя всичките тези череши да изгният, за това реших да направя сладко. Спомням си как навремето хапвах с апетит филия селски хляб, дебело намазан с масло и домашно сладко от череши и ... запретнах ръкави.
Точното количество продукти за правене на сладко зависи от количеството череши, но съотношението е следното:
1 кг. череши
1 кг. захар
200 мл. вода
1 ч.л. лимонена киселина
100 гр. орехови ядки

Правя уточнението, че черешите се теглят след като се махнат костилките им.
Още един съвет - чистете черешите с ръкавици!!! Не правете като мен, освен ако не искате ръцете ви да се оцветят, все едно сте ги къносвали...
Измитите череши се посипват със захарта и се оставят да си пуснат сока няколко часа /в хладилник/.

След това се налива водата и започват да се варят на среден огън. Сладкото се разбира кога е готово, когато капнем капка от сока в порцеланова чинии и не се разтече. Не го сгъстявайте прекалено, защото като изстине се сгъстява още малко.
Към готовото вече сладко се добавя лимонената киселина и се разбърква.
След това се добавят и ореховите ядки /те са пожелание, но баба така правеше и вкусът беше невероятен/.
Топлото сладко се изсипва в бурканчета, те се затварят и се обръщат с капачката надолу.

За по-сигурно може да се стерилизират бурканите за 10 минути.

2 коментара:

  1. Охааа някой е приготвил любимото ми сладко :) И аз обичам от детството ... онези филии с дебело намазано масло и конфитюр от череши ... Аз днес си купих от един дядо 1 кг. домашни вишни, точно с тази цел, много обичам сладко от вишни и ще се похваля ... ако ми се получи, че ще ми е за първи път, но пък мисля да използвам хлебопекарната :)) Поздрави Пипилотка и много усмивки от мен :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ехааа, ама вярно, че я има и тази опция с хлебопекарната... Съвсем бях забравила и си направих сладкото по традиционния начин. Е, значи сладкото от праскови ще е в нея :) Ще се радвам да споделиш тънкости :)
    Приятна и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...