неделя, 13 март 2011 г.

Усукан тутманик


Както споделих малко по-рано, въпреки ранното ставане в неделя сутринта, явно денят ми е бил спорен за приготвяне на храна. Докато мислих и бърках мъфините, хлебопекарната месеше тесто, което се чудех как да приготвя за една късна закуска или ранен обяд. Понеже в нашата къща закуска, която е сладка, не се смята за закуска, реших да извадя сиренето. Помня, че някъде бях чела за усукан тутманик, но не бях запомнила всички трикове, така че пак реших да го направя както дойде. Машината изпищя, че тестото е готово и запретнах ръкави.

Продукти за тестото:
200 мл. прясно мляко
30 гр. жива мая
1 ч.л. захар
1 ч.л. сол
30 гр. краве масло
около 500 грама брашно
Изключително много харесвам да правя тестото с жива мая. Не че със сухата не ми се получава, но едно време когато нямаше суха, баба ми е учеше с жива и просто съм си наумила, че с нея нещата ми стават по-вкусни.
Извадих топлото тесто от хлебопекарната, размесих го върху набрашнен плот и го разделих на две части. Всяка разточих на дълъг правоъгълник и по цялата дължина наръсих натрошено краве сирене и малко олио. Навих на руло и навивайки усуквах фитила. Завих го на охлювче и го сложих в намазана с мазнина тава. Същото направих и с второто парче тесто. Оставих тавата на топло да втаса тестото, като през това време забърках завивката.

Разтопих 30-тина грама краве масло, добавих около 50 мл. прясно мляко, едно яйце и около 1-2 с.л. галета. След като фитилите удвоиха обема си, ги залях с тази заливка и сложих тутманикът да се пече на 200 градуса за около час и малко. Понеже фурната ми няма регулация на горен и долен реотан, още в началото отгоре стана коричка и се зачерви. За това свалих тавата възможно най-долу във фурната и покрих тутманикът с фолио. 20 минути след като го извадих от фурната, от него не беше останала и троха.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...