сряда, 18 май 2011 г.

Пурички с локум


Тези дни са ме налегнали спомени по детството. Тогава мама правеше тези пурички и ако затворя очи пред мен се появява картината на топлата стая, старата фурна и сладникавата миризма, която никога няма да забравя. Няколко пъти съм се опитвала да направя тези пурички, но все не ставаха както мамините. Вчера съвсем случайно се сетих да я попитам за точната рецепта и си открих "грешката". В оригиналната рецепта пуричките се правят със свинска мас, докато аз се пробвах с олио и краве масло. Този път станаха разкошни, за това и реших да кача рецептата.

Продукти за тестото:
1 ч.ч. свинска мас на стайна температура
1 ч.ч. бяло вино
брашно за омесване на меко, нелепнещо тесто

локум за плънка

пудра захар за овалване

Свинската мас се бърка заедно с виното, като постепенно се добавя брашното. Меси се докато спре да лепне, но внимаваме да не стане твърдо, защото иначе пуричките няма да са хрупкави. Разточваме тестото с дебелина около 4-5 мм., разрязваме на малки правоъгълници, в които поставяме малки парченца локум и завиваме. Нареждаме в тава, застлана с хартия за печене. Фурната се загрява до около 200 градуса и пуричките се пекат докато леко порозовеят. Веднага след това прехвърляме в съд с пудра захар и овалваме готовите пурички.

Имат един голям недостатък - свършват за отрицателно време... :)

7 коментара:

  1. :)) Взимам си и аз докато не са свършили :))) И да ... сигурно са страхотни, аз обаче да си призная съм с ужасен предразсъдък към свинската мас ... сигурно не съм права :) Ако ги направя със масло няма ли да ми се получат?
    Поздрави и много хубав и слъчев уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ще ти се получат и с масло, и с олио дори, но тъй като съм пробвала и двата варианта, стигнах до извода, че с мас са по-вкусни /аз също дълго се противих, но все пак реших да опитам/. Както и да ги направиш, съм сигурна, че бързо ще свършат ;)
    Весели и усмихнати почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  3. Pipilotka тук ... http://pipilotki.blogspot.com/2011/05/blog-post_7153.html имам една наградка за теб! Няма как да я видиш защото блогър не ми поднови публикацията и си седи старата :(

    ОтговорИзтриване
  4. Ева, или много ми се спи, или съм тотално затъпяла от двете последователни майчинства, но като отворя линка, който си сложила, ме праща в моите пурички с локум (blush) :)

    ОтговорИзтриване
  5. :) Размърдах малкото незаспали мозъчни клетки и успях да се досетя къде да погледна :)
    Още веднъж - много, много благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  6. :))))))))) Явно аз съм заспалата :))) И аз като теб ... от двете поредни майчинства, ще да е :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Охх много се смях ... та исках да кажа, че повредата не е в теб,а в мен ... аз съм копирала твоя линк, вмесо моя :))) Е днес на свежа глава ... пак си се смях :))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...