вторник, 17 май 2011 г.

Палачинки с пилешко месо



Като малко дете имам спомен как баба ми ме питаше "Кажи, баба, какво да сготвя?" Аз искрено се учудвах как така голяма жена дето готви толкова вкусно, е опряла до мен в чудене какво да приготви за вечеря. След години когато поех в ръце собственото си домакинство разбрах какво е имала предвид баба ми - не я е затруднявала направата на гозбата, а това да измисли какво да приготви. Така и аз днес сутринта в чудене какво различно да приготвя за вечеря, бях споходена от вдъхновение. Силно казано, защото не откривам Америка, но все пак никога до сега не бях приготвяла солени палачинки и то с плънка от пилешко. Нямах време да търся точна рецепта, за това си пуснах приятна музика, измих си ръцете и след като малкото врескало бе заточено с баба си в другата стая, започнах да импровизирам.
Продуктите, които давам са за малка тавичка с размери около 18 х 25 см., в която се събраха точно 6 палачинки.

Продукти за палачинките:
1 яйце
около 250-300 мл. прясно мляко
щипка сол
щипка сода бикарбонат
брашно до гъстота на боза

Продукти за плънката:
около 300 грама пилешко филе
7-8 стръка зелен лук
1 морков
мазнина
кубче пилешки бульон

За отгоре:
2-3 стръка магданоз
кашкавал

Сместа за палачинките ми стигна точно за 6 броя, макар че всъщност бяха 7, но първата никога не ми става хубава и се полага на кокера ни.
Пилешкото филе нарязах на малки късчета, които задуших в малко олио за около 10-тина минути. Добавих пилешкия бульон и ситно нарязания морков, а малко след това и нарязаните стръкове зелен лук. Добавих съвсем малко вода, около 100-150 мл., колкото да се задушат зеленчуците и когато водата извря, махнах съда от котлона. Изчаках да поизстине и се заех да завивам палачинките. Плънката сложих в средата, страничните краища на палачинката заметнах върху нея /за да не изтече/ и след това оформих рулцето. Така навитите палачинки сложих в леко намазнената тавичка, поръсих ги със ситно нарязания магданоз и настъргания кашкавал.


Запича се на средно силна фурна за около 10-15 минутки, колкото кашкавала да се разтече и леко да се препече в краищата.

Сервирах със зелена салата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...