неделя, 29 май 2011 г.

Бял "браунис"



Неделя сутрин обикновено е моето време за правене на разни десерти. Отдавна не бях правила браунис, рецептата за който научих от същата мила дама от Варна, от която научих и за мерджемека . Днес обаче ми хрумна да заменя натуралния шоколад с бял. Не бях сигурна дали ще стане, но пък като се замислих - защо да не стане...

Продукти:
3 яйца
1 ч.ч. захар
2/3 ч.ч. брашно
1 ванилия
125 грама краве масло
200 грама бял шоколад

Продукти за декорация:
филирани бадеми
домашно сладко от сини сливи

Шоколадът се натрошава на дребни парченца и заедно с кравето масло се стопява на водна баня /може и в МВ, но лично аз я избягвам, защото ми се струва, че не става толкова добре, а и почти винаги пресичам шоколада/. Хомогенизираната смес се остава да поизстине и през това време се разбиват яйцата. Сухите съставки - захар, брашно и ванилия се смесват в отделна купа. Към яйцата постепенно се добавя шоколадовата и сухата смес до пълно усвояване.
За забъркването на сместа не ползвам миксер, а разбивам всичко на ръка.
Сместта е гъста и по желание може да се изсипе в един съд или във формички за мъфини.
Отгоре поръсих с филирани бадеми.

Пече се за около 30-тина минути на около 180 градуса.

2 коментара:

  1. Е не ... решила си да ме довършиш ... изглежда страхотно, убедена съм е и много вкусно! Идеята ти за бял шоколад много ми допада :) Оххх добре че нямам време да приготвям всичко което си харесам ... защото много скоро щях да се търкалям :))) Много приятна неделна сутрин ... аз днес бях на ... приключенска вълна, като обработя снимки ще разкажа :) Хубава нова седмица Пипилотка!

    ОтговорИзтриване
  2. Хахаха, Ева, радвам се, че ти харесват и да, наистина са много вкусни. Мисля известно време да прекарвам по-малко време в кухнята, защото вече ме е страх да се кача на кантара :)
    С голямо нетърпение чакам приключенските ти снимки ;)
    Весела и усмихната седмица и на теб :)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...